JOBBA, JOBBA, JOOBBA!

AVE!!

Ja rubriken säger väl det mesta.
Jag har jobbat hela dagen idag.
Tråkigt säger ni, roligt säger jag.

Att åka runt och vissla lite i en pipa i fyra timmar och få nästan 750 kr för det.
Dagen började kl 08:00 av att moblien skrek på nattduksbordet. Det va ju bara att gå upp.
Jag slänge i mig litte frulle å stack, upp till hillerian för att hinna på skjutsen.
Vid B-hallen lirades det lite Gris i vanlig ordning, å man åkte på torsk igen.
Matchen TG (Team Gävle)- Huge slutade då 26-0. Kunde ju ha varit en roligare match tänkte man.
Men fram mot slutet blev det lite spännande. Det blev ju FAJT!
De va ju bara att åka till undsättning å rädda den dära stackars
Jacob Blomkvist som låg där med 3 TG spelare över sig.
Slutade men 7st GM (Game Misconduct (då är det bara att hoppa av banan))
Bl.a. Våran käre NF domare.

Efter matchen bar det av hemåt. Käka lite mat å sen va det bara att sticka mot sandviken.
På vägen dit blir den andre linjemannen åksjuk (tror jag iallafall)
Å spyr i bilen. Trevligt ,Trevligt. Så det va ju bara att stanna.
Efter att ha stått där i 15 min så begav vi oss mot sandviken igen.
Denna gång utan stopp.

När man kommer fram välkomnas man av kaffe, läsk och macka.
Det är ju underbart att vara domare ibland.
Vi grisar igen för andra gången denna dag och nu förlorar man igen. Men det är inte så konstigt när man möter 2st fotbollspelare.
Matchen spelades mellan Sandviken - Ore IFK det slutade 6-3 till Sandviken.
Hände väl inget skoj under matchen. Eller jo man lär väl erkänna att man gjorde en fin vurpa idag med.
Men denna var finare. 1,5 varvs pirruet som lutan i något man skulle kunna kalla en säl.
Plask på mage låg man där på isen.
Ja! man lär väl bjuda på sig själv antar jag.

Det är väl det som hänt idag. Resten av dagen består troligen av vila och middag (korv å pommes)
Hare bra allihop.

AVE SALUTOR!
// Utmattad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0